تحلیلی دیگر از وضعیت حق تبلیغات محیطی در فوتبال

عضو هیات رییسه سازمان لیگ، صادق درودگر، در گفت و گویی اظهار داشت: امسال با توجه به مسائلی که در تبلیغات محیطی وجود داشت به کمک باشگاه‌ها آمدیم تا در کنارشان باشیم. در همین راستا روسای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تاکید کردند تا مذاکراتی در زمینه بحث تبلیغات محیطی داشته باشیم.

وی ادامه داد: شرایط را بر اساس قانون پیش می‌بریم تا سازمان لیگ، فدراسیون و باشگاه‌ها دچار خسارت نشوند. همانطور که می‌دانید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در این زمینه حضوری پررنگ داشته و این کار را انجام دادند.

درودگر عنوان کرد: طرحی را آماده کرده ایم تا در هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مطرح شود و پس از تصویب، آن را به مجمع ارسال کنیم تا در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد. بدون شک هیچ مشکلی برای باشگاه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: باشگاه‌هایی که می‌خواهند از درآمد تبلیغات محیطی بهره‌مند شوند باید تمامی‌شرایط و امکانات خود را به‌کار گیرند و از آن استفاده کنند. در واقع با استانداردسازی تبلیغات در راستای استفاده از این طرح گام بر می‌داریم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه برنامه ریزی‌‌‌های مختلفی در زمینه استفاده از تبلیغات محیطی را طراحی و در نهایت به باشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا آن‌ها از انسجام کامل در این‌باره بهره ببرند و بتوانند از این بخش استفاده کنند.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ گفت: در نظر داریم تا یک دوره مارکتینگ و بازاریابی را برای باشگاه‌ها برگزار کنیم تا بازاریاب‌های هیات‌های استانی و باشگاه‌ها حضور داشته باشند و بتوانند در این دوره آموزشی تمامی‌اطلاعات مربوط به تبلیغات را به دست آوردند.

وی تاکید کرد: از این پس قرار است تا به استان‌هایی که باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک در آنها حضور دارند سفر کرده، نقطه نظرات آنها را دریافت کنیم و در راستای حل مشکلات ‌آنها گام برداریم. باید فضای استادیوم‌ها را در خصوص اجرای تبلیغات محیطی بررسی کرد تا بتوانیم مشکلات بخش تبلیغات را مرتفع کنیم.

درودگر اضافه کرد: باشگاه‌ها باید از این پس برای تبلیغات محیطی خود برای فصل آینده LED تهیه کنند تا بتوانند در بخش تبلیغات محیطی کارهای خود را پیش ببرند. در واقع قصد داریم برای اجرای هدفمند و انسجام تبلیغات محیطی به دور از برهم ریختگی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا این کار به درستی پیش برود و شاهد نمایش تبلیغات محیطی به شکل جذاب و متنوع باشیم.

وی افزود: بر همین اساس اگر باشگاهی طرحی دارد برای ما ارسال کند تا بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد. امسال قراردادهایی را در این زمینه منعقد کردیم و از این پس نیز در همین راستا حرکت خواهیم کرد.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ یادآور شد: با توجه به درخواست باشگاه‌ها و شرایط آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم تا یک گام ارزنده را در بخش تبلیغات محیطی برداریم. باشگاه‌های صنعتی که شرایط‌ لازم را دارند می‌توانند برنامه‌‌‌های خود را اجرایی کنند و باشگاهی که شرایطش را ندارد روی کمک سازمان لیگ و فدراسیون حساب کند تا از حقوق خود بهره‌مند شود. همچنین اگر باشگاهی نیز در این زمینه خودکفا باشد، از طرح‌های آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: از باشگاه‌هایی که در رسانه‌ها مطالب خود را مطرح کردند و تابع قوانین بودند، تشکر می‌کنم. در واقع هدف‌مان این است که برای سالم سازی فضای مسموم تبلیغات، گام‌های مختلفی برداشته شود که تمامی‌راه‌های مربوط به فساد را کوتاه کرده و دستهای ناپاک در تبلیغات را از بین ببریم. این نکته مورد تاکید رییس فدراسیون نیز بوده و در همین راستا نظارت و هماهنگی‌‌‌های مختلفی در بخش تبلیغات محیطی صورت می‌گیرد.

درودگر گفت: از تجربه‌های کشورهای توسعه یافته در زمینه تبلیغات محیطی استفاده خواهیم کرد و با به روز کردن اطلاعات در این زمینه گام برمی‌داریم. فرصت خوبی است که ببینیم این باشگاه‌ها در نهایت با قراردادهای کارگزاری چه نتیجه ای را بدست می‌آورند؛ رقم ۵۰۰ میلیارد چنانچه واقعا محقق شود، بدهی‌‌‌های فصل‌‌‌های قبل و هزینه‌‌‌های امسال را تامین میکند و پس‌اندازی هم برای آن‌ها باقی خواهد گذاشت.

وی افزود: باید بگذاریم زمان به ما در این زمینه کمک کند. اعلام رقم درآمد آتی با به واقعیت تبدیل کردن آن دو مقوله جداگانه است. در انتظار می‌مانیم و قضاوت نمی‌کنیم، اما آرزو می‌کنیم این ارقام تحقق یابد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
logo-samandehi

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می‌شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید